Wednesday, April 21, 2010

LAPORAN SEHARI BUDAK COMOT!

pada 21 April 2010, saya telah pergi ke Mid-Valley MegaMall.

semasa menunggu tren sampai, terserempak dengan Nadhirah Nai'emah Sa'dullah dan Nurul Farahana Mohd Aini a.k.a Offee serta seorang lagi kawan mereka.Borak-borak sakan dan mereka juga mahu ke ** untuk menhilangkan tekanan.

Saya sampai tepat di stesen komuter Mid Valley pada pukul 1207 tgah hari.

Setelah sampai, saya bergerak ke satu kedai yang saya sudah lama mahu membeli seluar di sana. Alamak! harganya RM 159.00, tak jadi lah beli. Tapi, hati kembali girang apabila 'promoter' butik tersebut terus berkata, "Ada SALE!, 80% cut Off price!".
Lantas saya terus mengambil seluar tersebut dan mencuba seluar itu. L. Besarnya. Lupa pula, gemuk, berat badan da naik, ada hati nak ambil saiz M. Setelah berpuas hati terus ke kaunter pembayaran untuk membuat pembayaran. Hati bertambahlah gembira apabila harga yang dikenakan jauh lagi murah berbanding harga asal selepas potongan 80% tersebut. 'HUHUW'...tersenyum puas!

Seterusnya, perut rasa tersangatlah lapar. Terus menuju ke McD untuk membaham 'Quarter Pounder' dengan 'Sundae Ice-Cream'. Mana tak gemuk, makan tak 'hengat' dunia. Sebelum ke McD, singgah MPH untuk membeli majalah GLAM. Majalah GLAM LELAKI da ada dalam simpanan. Bagi mengisi masa lapang, belilah GLAM dengan cover girl 'KAVITA SIDHU'. Sebab beli cover majalah ni cantik sangat. Nak FRAME kan nanti gantung kat bilik!
Sambil makan McD, sambil membelek majalah tersebut.

Selepas itu, saya bergegas ke G2000, PDI, SEED, TOPMAN,PHILOSOPHY, GIORDANO, dll. Hal ini kerana saya mahu mencari baju tema 'Merah' yang sesuai untuk persandingan sepupu saya yang bertemakan merah. Namun, saya tidak menjumpai satu pun yang sesuai.

Kekecewaan saya pula terubat apabila membeli benda lain. Benda tersebut adalah Spek Mata Hitam ala-ala 'wayfearer' RAY-BAN tapi bukan jenama sebenar. Sangat suka dan gembira, terus ke ST CINNAMON untuk membeli sedikit roti-rotinya untuk dibuat bkalan pulang.

Secara kesimpulannya, walaupun berbelanja keseorangan, saya tetap gembira dan rasa bebas ketika 'bershopping'

p/s:RAKAN 1: " MotiFFFFFFFFFFF!..ko nak buat cerita ala-ala laporan budak sekolahnya format!"
BUDAK COMOT: "eh sukatila..kang ko baca siap ko!"
RAKAN 1: "hehehehehehhhhh....."

2 comments:

  1. shopping tak ajak-faizalmotif

    ReplyDelete
  2. Huhu... Another budak comot in blog action...

    Macam loser berjln sorg2... Tapi rs lg free bl jln sorg2... Sy penah jalan jln Tar-sogo alone, nmpak mcm loser, tp sbnrnya hati sy sdg berbahagia dating dengan diri sendiri. Go wherever i wanna go

    ReplyDelete