Saturday, April 3, 2010

beberapa pengajaran yang saya dapat troughout this term!

1. kalau tak nak...cakap tak nak

2. sentiasa gunakan masa terluang yang ada...tak kira la tunggu bas ke...apa ke...sebab kita tak akan tau adakah kita akan sempat untuk belajar nanti

3. jgan studi last2 minit

4. orang yang baik dengan kita tak semestinya baik rupanya...sentiasa berjaga-jaga

5. kuat tidur...berat badan jadi 'meriah'

6. selalu tak datang kelas...hebat sangatkah kau

7. berjimat cermat la...kan da bnyak utang..bila tak cukup duit..gi kutip utang-utang kat orang...sampai jadi isu padahal nak kutip hak kita ja....

8. 'main selamat'...baru paham

9. berjaga-jaga dengan orang talam dua muka...sakit hati kita gak nanti

10. ada orang yang suka 'hisap darah' orang lain..bukan vampire ke apa...tapi 'claim' itu keje dia...pastu berbangga..padahal orang di sini yang terhegeh-hegeh buat walaupun macam siput

11. cakap siang pandang-pandang..bila da kene...mula cari salah orang lain

12. lain kali jangan cerita semua benda kat orang...boleh percaya ka orang itu???

13. benda da ada depan mata tak nak hargai atau bertegursapa...da nak abis baru menyesal

14. di sebalik mekap yang tebal...tersembunyi kepura-puraan

15. 'takyah tolong...pernah ke dia tolong kita'...baru kau sentap!

16. 'rayuan'- jangan mudah termakan...makan keropok losong lagi sedap!

17. penat-jangan mengungkit-sebab ada orang lagi penat la....

18. 'imperfection'...saya tidak sempurna...'anda bercakap seolah-olah anda la terlalu sempurna mengalahkan tuhan!'

19. bnyak orang da tolong saya....terima kasih bnyak2 dan hanya Allah S.W.T sahaja yang mampu balas budi korang...korang da best...p/s: mende ni bukan untuk orang2 yang tak tolong saya...termasuk yang nak dapat nama jerw!

20. tetapkan pendirian...dalam hati ada taman (bak kata nural)...kalau da takde hati...memang saya tak akan buat...n...hati saya menentukan keredhaan sesuatu sebab saya yang buat!...

21. ada individu-individu yang menjadi penyeri...penambah rasa dalam hidup saya yang kacau bilau...tanpa mereka saya macam orang gila (huhuhu)....

p/s: perkuatkan diri...bnyakkan berdoa padanya...EXAM is just around the corner!

2 comments:

  1. saya mesti antara orang orang yang dalam lingkungan nombor 21 tu kannnnn!thnx faiz goodluck exam! ;p

    ReplyDelete
  2. ira... no 19 ngan 21..ko la bnyak tolong aku..tq sesangat n 21..haah..mmg ko...ko la make up my day!

    ReplyDelete