Sunday, April 18, 2010

beraninya kau...

aku mengaku aku ni suka carik pasal ngan orang, tapi aku tak suka bila ada orang yang buat-buat suci depan orang lain padahal suka carik pasal ngan orang lain...mulut mengalahkan bidadari syurga bila berdepan dengan orang lain, tapi bila tak berdepan...mak aaiiihhh pijak gajah pun tak mati...cakap macam seolah-olah dia lah nabi yang maksum yang apa yang dia cakap semuanya betul, tak kan berdosa kalau dia cakap apa2 pun...tak kesah la dia cakap kat mana-mana pon..atas kertas, atas batu..atas skrin ke...

aku mengaku aku suka carik pasal ngan orang, tapi aku tak de terhegeh-hegeh carik pasal ngan orang yang cakap macam-macam pasal aku, kononnya aku buat salah, hey..come on, aku dok diam2 ko kacau aku, pastu bila aku melenting ko kata aku 'orang jahat'....siapa kau nak tentukan aku jahat atau baik...kau belum tentu baik..kita sama-sama jahat so..beringatlah...


aku mengaku aku suka carik pasal ngan orang, tapi aku paling menyampah bila aku tak carik pasal dengan orang yang aku nak tu nyebok2 ngan orang yang aku nak sangat carik pasal...hmmmm tahlah...

aku mengaku aku suka carik pasal ngan orang, tapi aku carik pasal memang aku nak carik pasal..aku carik pasal dengan tiada unsur-unsur pengaruh pihak tidak berpatutan kat sini...da aku mengaku aku suka carik pasal...so be it la...tiada siapa pun jadi 'firestone' (kalau kau faham bahsa inggeris: kalau tak 'direct translation' nya adalah 'batu api') untuk aku carik pasal...

aku mengaku aku suka carik pasal, tapi kekadang tu, orang yang aku suka carik pasal tu kawan baik aku sendiri, so..tiada istilah 'kawan baik tak patut kene marah atau tak patut kene maki' sebab aku carik pasal bersebab...walaupun aku ni kuat mengumpat, berseluar skinny dan berparas laku buruk aku tetap nak bawak dalil ni...

'Surah Al- Imran: 118-119'Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi “orang dalam” (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telahpun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulutnya, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya telah kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya.

Awaslah! Kamu ini adalah orang-orang (yang melanggar larangan), kamu sahajalah yang suka (dan percayakan mereka, sedang mereka tidak suka kepada kamu. kamu juga beriman kepada segala Kitab Allah (sedang mereka tidak beriman kepada Al-Quran). Dan apabila mereka bertemu dengan kamu mereka berkata: “Kami beriman”, tetapi apabila mereka berkumpul sesama sendiri, mereka menggigit hujung jari kerana geram marah (kepada kamu), katakanlah (wahai Muhammad): “Matilah kamu dengan kemarahan kamu itu”. Sesungguhnya Allah sentiasa mengetahui akan segala (isi hati) yang ada di dalam dada.

aku mengaku aku suka carik pasal, tapi aku mengaku, ko buat statement itu ini konon kau tak carik pasal ngan orang lain...bukankah statement2 kau itu cukup menunjukkan kau suka carik... pasal...

p/s: tengah sebok2 memikirkan baju apa yang hendak di pakai untuk persandingan Kak Anyah-Sepupu...sebok pulak tulis mende nih...arrghhh faham2 sudeyh kenapa!

No comments:

Post a Comment