Monday, December 28, 2009

i'm not gonna give it up!

eh...dah 7:37 pagi.

DOWN!-subuh terlepas.

Terus pergi mandi sebab nak pergi kelas U3 yang selama ini dinantikan.

Tetapi rekod pagi ini tercipta: Masa bersiap paling cepat, sebab naik bas pukul 8:00 pagi tadi. Selalu ambil masa satu jam yea untuk ke mana-mana, termasuk ke kelas. Tersenyum di atas bas keseorangan sambil tak sabar nak masuk kelas tuh.

Sampai di FSSK, tercangak-cangak cari mana dia '3A 502'/dewan kuliah.

'Owh...kat atas'.

Memandangkan masa dah lambat sebab kelas bermula pukul 8:00, bergegas la budak comot naik tangga.

Bila buka je pintu bilik yang berjaya dijumpai, kelihatan seorang pensyarah wanita sedang duduk dan di hadapannya seorang pelajar wanita(FST-sebab tengok nama dia ditulis di namelist, tahun 3).

Sambil buka pintu, budak comot bertanya: "is this the ******* ******'s class'

Pensyarah wanita itu menjawab-"yes, masuk2!'. Terus ambil tempat.

'kita tunggu sampai lapan setengah, kalau yang lain tak datang i tell you what to do to fulfill your 3 kredit hours'

*********************************************
jam menunujukkan '8:30' pagi!

"ok memandangkan yang 4 lagi tak datang (fyi- hanya 6 org sahaja yg mendaftar kursus ini!) maybe kursus ini akan digugurkan, sebab polisi bahagian akademik sendiri yang menetapkan kalau kurang daripada 10 orang yang mendaftar, kursus itu akan dibatalkan.'

-terus DOWN! dengan kehadiran kelas, sebab kita orang 2 je yang datang. At least kalau semua orang datang, kita bole 'sort this out'.

"kalau you nak kelas ngan i lagi, you drop this course and take '******** **** *******', kelas tu 2-5 hari ******, tapi kalau kelas tuh clash ngan mana2 you pnya subjek, you boleh amik masa nih, so i akan datang ajar you"

-Sangat mulia pensyarah ni, sampai sanggup mencadangkan cadangan sebegitu rupa, tapi aku still nak amik course ni jugak!

"so, i terpaksa suruh you gugur kursus ini soon,ambil kursus lain, but depend dengan the rest yang tak datang ni"

-Macam dah tak ada harapan-kursus apa yang aku nak amik kalau kursus ni tak ada. Yang lain tu macam 'biasa-biasa jer'(berlagaknya aku!).

"so apa-apa hal i akan contact you, so kelas boleh bersurai"

tiba-tiba...macam ada sinar baru muncul...sinar2 yang akan membuat aku ngan sorang lagi tu akan ambil kos ni! sorang lagi tuh terus menuju ke arahnya.

'puan, sebenarnya saya daftar kursus ni dulu waktu shortsem, tapi memandangkan ada kekangan, saya drop. tapi sampai kat bahagian akademik, kursus tu tak drop pon, so saya sekarang ni repeat paper ni'

'owh macam itu ke'

aku apa lagi-terus membatu api kat situ:

'puan...would it be possible kita teruskan jer kursus ni because since yang kita orang je yang datang and dia pun terpaksa repeat...kelas kita buat kat bilik puan je, tak perlu datang sini....i memang tak ada apa2 masalah...puan ajar je kita org 2'

aku pun bercakap ngan penuh semangat!

terpancar pulak riak kegembiraan di muka pensyarah itu.

'ok...kalau macam tu, i akan konfemkan dengan bahagian akademik...in the meantime...y'all 2 buat surat kepada i, kenapa-kenapa-kenapa, kursus ini harus dikekalkan, i rasa dengan cara itu, kita boleh adakan kursus ini'

dalam hati berdetak-YES!

kami berdua keluar dengan menggenggam satu harapan-dengan cara itu boleh kita amik kursus itu.

p/s:tak perlu ramai-ramai...kalau setakat daftar tapi tak datang, baik korang dok umah goyang kaki, tak payah jadi pelajar ukm.




2 comments: