Wednesday, July 28, 2010

sisi gelap!

kelas hari ini (khamis- Julai 29) bermula pada pukul 8 pagi...

huissshhh...'tak boleh terima la kelas pagi2 nih'

jumpa Shah Faris kat bus stop, aku mengadu benda yang sama.

kelas pagi dimulakan dengan Tutorial 'Ekuiti dan Undang-Undang Amanah'.

Tahniah!= dipilih menjadi mangsa pertama untuk diajukan soalan.

Personifikasi: soalan tersebut menyentak perasaan 'keengganan penerimaan bahawa kelas bermula seawal pagi'

then it went on by asking 'what is your expectation of 'Equity and Trust'

Sahih: mende ni yang terlintas di fikiran bila malam tadi membaca pasal Ekuiti (ko bajet ko rajin la!)

memandangkan it did come across last night but i never reckoned; or even attempted to find the answer, aku pun eching2 la cakap: 'belajar ekuiti adalah unjuran daripada apa yang belajar kat MLS waktu first year dulu, apa yang Mr. Rama taught in class is the detailed explanation of what is Equity' (statement ini adalah rumusan dari apa yg aku merapu meraban dalam kelas tadi, so never expect la untuk aku tulis sebijik-sebijik apa yang aku cakap tadi)

Cehh...nak bagi nampak educated sikit, aku pun cakap la...'main purpose of equity is to mitigate the harshness of common law-what remedy that common law cannot give you, is provided under equity'...

moral of the story, the answer was not satisfying Prof. Madya Dr Safinaz, what do i expect from studying equity and trust!

terus dia point Supardi.

p/s: still menganggap kelas pagi adalah seperti makan benda berlemak tapi konon nak diet!

No comments:

Post a Comment