Thursday, October 29, 2009

kau fikir kau siapa!

ada seorang mamat ini. berkawan dengan budak katil sebelah dalam bilik aku. perangai, kekwat habis! da la datang duduk bilik orang...kau fikir kau siapa, lepas tu buat muka kekwat seolah-olah tidak ada apa yang berlaku. dah itu, suka makan makanan budak katil sebelah tu. makan tak ingat dunia, sampai aku ini, dia nampak 'invisible' jer, tak pernah pelawa pon (p/s: tak kesah pon tak dipelawa, dia ingat aku hadap sangat ke dengan makanan yang sesuai dengan bentuk badan dia tu). aku tahu la korang budak m*****, tak perlu la nak pandang budak yang baru nak amik degree ni. (Siowt la!)
pernah satu kali tu, kawan katil sebelaj tu baca nota dan tunjuk pada dia nota dalam bahasa melayu, (memandangkan UKM menjadikan bahasa melayu sebagai bahasa ilmu di sini), lepas tu dia boleh kata..."ishh..bahasa apa tu, tak faham la".
Wah...kau fikir kau siapa, kau lahir kat afrika selatan ke, bahasa melayu pun ko tak faham. seingat aku kau mengaku kau orang Malaysia. Kekwat kan! nak perlekehkan bahasa melayu. kalau tak nak guna bahasa melayu, pegi la amik m***** kat u lain, yang lagi prestij dan menggunakan bahasa lain selain bahasa melayu yang diingin-inginkan. (bangga menjadi mahasiswa UKM).
seterusnya, pada satu malam, aku belajar di bilik. sebelum ini study selalu hujung minggu jer, tiap hari, bilik tempat aku tidur je. malam tu, aku stay up! buka la radio LiteFM. tak ada la kuat sangat, just bagi aku je dengar. pada masa yang sama, kawan katil sebelah tu ber'gayut' la dengan telefon dengan seseorang.
maka keadaan menjadi seolah-olah 'dunia tidak mempedulikan dia', sebab masing-masing agak bising dan dia kononnya nak study (sebelum itu, dia da bawak segala selimut, beg, buku dan sebagainya untuk tidur di bilik aku, nasib baik dia tak angkut semuanya masuk). dia seolah-olah tak bole terima dengan keadaan itu, berkemas dan bergegas keluar tanpa berkata-kata kepada kawan dia yakni kawan katil sebelah aku itu, dengan muka yang masam, solah sedang marah semasam mukanya yang tak pernah manis pon bagiku (maksudnya muka dia, buruk, bajet ko sedap mata memandang)...kau ingat kau siapa, ini bilik aku, aku ada hak nak buat apa. kau tau pun kau nak berambus dari bilik aku dan balik bilik sendiri. ko memang kekwat!
lepas itu keesokan harinya, dia kembali ke bilik ku, pagi-pagi pulak tu, (nyebok jer)..huhu..

p/s: aku cukup tak puas hati ngan dia...'kau fikir kau siapa'! ha! cerita aku ni mengalahkan novel, boleh menang "Pullitzer Prize" tak...perasan.

2 comments:

  1. seperti biasa..
    faiz yg ak knal..
    suke mengomel n brgosip...
    hehehe...
    kite serupa!!!!
    \hakhakahak!!!

    ReplyDelete